«

»

מאי 25

תזונה בריאה לילדים

הורים רבים מנסים להקנות הרגלי אכילה נכונים לילדיהם, מתוך הכרה בחשיבות הרבה שיש לנושא זה. הרגלי אכילה נכונים תורמים להתפתחות, מסייעים במניעה של מחלות, מאפשרים משקל גוף תקין, עוזרים לתחושה נפשית טובה יותר, משפרים יכולת ריכוז ולמידה והתנהגות באופן כללי.

קייטרינג ילדים אוכלים

עקרונות תזונה נכונה

על מנת ליצור עבור ילדיכם תפריט מאוזן ונכון, בין אם מדובר על תפריט שאתם תכינו בבית ובין אם מתייחסים לתפריט קייטרינג שילדיכם יצרכו בגן, הוא צריך לכלול את הרכיבים הבאים:

  • פחמימות – על התפריט של ילדיכם לכלול כ- 50% פחמימות אשר ניתן לצרוך ממזונות כמו ירקות, פירות, דגנים מלאים, ו- 50% מהרכיבים האחרים.
  • חלבונים – מומלץ להכניס לתפריט היומי של ילדיכם חלבונים איכותיים ממזונות כמו קטניות, קינואה, ביצים, טופו
  • שומנים – טחינה, אבוקדו, שקדים, אגודים, שמן זית

שמירה על איזון הרכיבים

כאשר מנסים ליצור ארוחה מאוזנת עבור ילדים יש לוודא שהיא כוללת לפחות 50% ירקות. לצד הירקות כאמור יש להגיש מאכלים המכילים חלבונים איכותיים, סיבים תזונתיים, פחמימות. שילוב של כל אבות המזון מאפשר ספיגה טובה של הרכיבים השונים בגוף.

סלטים קצוצים ובריאים

מאיזה מזונות מומלץ להימנע

ישנם כמה מזונות אשר חשוב לנסות להימנע מהם, ככול הניתן כמובן.

  • סוכר – צריכה מוגברת של סוכר אינה טובה לילדים, מכיוון שהיא עשויה לגרור בעקבותיה מצבי רוח לא רצויים. על מנת לוודא כי ילדיכם אינם צורכים כמות גדולה של סוכרים, תוכלו לבחון את רמת הסוכר המופיעה על אריזת כל פריט מזון שאתם נותנים להם. כמו כן מומלץ להימנע מתחליפי סוכר. אם ילדיכם אוכלים ארוחות המוגשות להם בגן או בצהרון על ידי חברת קייטרינג, תוכלו לבקש לראות את התפריט, ולבחון שאינו כולל סוכרים רבים.
  • שומן רווי מן החי – חשוב לנסות לדלל את כמות השומן הרווי מן החי, אך לא להימנע ממנו באופן מוחלט. שומן רווי ניתן לצרוך באופן בריא ממזונות כמו אבוקדו, ביצים ובשר טרי ולא מעובד.
  • מיצים – הדבר הבריא ביותר לשתיה הוא מים, בזה אין ספק. אם ברצונכם לגוון מעת לעת את סוג השתייה עבור הילדים, מומלץ להכין לבד מיצי פירות, ולא לרכוש מיצים מוכנים, אשר עתירים בסוכרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>