איך נשמור על תזונה נכונה?

איך נשמור על תזונה נכונה?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
איך נשמור על תזונה נכונה?
איך נשמור על תזונה נכונה?

כולם רוצים לשמור על אורח חיים בריא כדי להימנע ממחלות, להשיל קילוגרמים עודפים וליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר. אורח חיים בריא מבוסס על תזונה נכונה ומאוזנת בשילוב פעילות גופנית. כדי לשמור על תזונה נכונה ובריאה כדאי להיעזר באנשי מקצוע מיומנים כמו תזונאית או יועצי תזונה, ויש לשנות דפוסי אכילה, להפחית או להימנע ממאכלים לא בריאים, להרבות בשתיית מים ובצריכת ירקות ופירות טריים ולהקפיד על פעילות גופנית.

תזונה נכונה במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה

חשוב להקפיד על תפריט בריא ותזונה מאוזנת ונכונה כל ימות השנה, ובמיוחד בתקופה הנוכחית בצל משבר הקורונה. תקופת הקורונה מאלצת אותנו להישאר יותר בבית, רובנו הפכנו לשפים, ובגלל סגירת מכוני הכושר ועקב הסגר, אנו עוסקים בפחות פעילות גופנית.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי תזונה בריאה ונכונה אינה מיועדת רק למצבי משבר ויש להקפיד על תפריט בריא כבר בגיל צעיר, כך תוכלו גם אתם להימנע ממחלות קשות, תיהנו מגוף חטוב יותר, ממצב רוח משופר ומאיכות חיים גבוהה.

טיפים לשמירה על תזונה נכונה ובריאה

המודעות לחשיבות התזונה הנכונה הולכת וגוברת עם השנים, וישראלים רבים פונים לייעוץ מקצועי כדי לשנות הרגלים ודפוסי אכילה. רוב האנשים מודעים לחשיבות המזון הבריא, רבים נמנעים ממאכלים משמינים כמו ג’אנק פוד ואוכל מעובד ותעשייתי, ורבים כבר הבינו כי אין טעם לעבור מדיאטה טרנדית אחת לאחרת מאחר ורק אם מקפידים על תזונה בריאה ונכונה לאורך זמן ניתן להפחית במשקל ולשפר את הבריאות הכללית, הגופנית והנפשית.

אנשי המקצוע בתחום התזונה הנכונה והבריאה ממליצים לאכול 6-5 ארוחות ביום, כלומר לפצל את הארוחות ליותר פעמים. אם בעבר הלא רחוק ההנחיה הייתה לאכול 3 ארוחות ביום, עם מנת פרי אחר הצהריים, כיום ההנחיות הן לאכול כול 4-3 שעות כדי לא להיות רעבים ועל מנת להימנע מתופעות שלבטח גם אתם מכירים כמו התנפלות על המקרר כאשר חוזרים הביתה אחרי העבודה ואוכלים מכל הבא ליד.

תזונה נכונה כוללת פירות וירקות, שומנים טובים (אבוקדו, טחינה, אגוזים וכו’), קטניות, דגנים מלאים, בשר רזה, דגים, מוצרי חלב עם אחוז שומן נמוך ולחמים בריאים. חשוב לשלב גם תוספי תזונה כדי לספק לגוף את הרכיבים הנחוצים לו.

תפריט מותאם אישית

המחקרים החדשים בתחום התזונה הוכיחו שיש להתאים את התפריט באופן אישי לכל אחד ואחת. תפריט בהתאמה אישית נבנה בהתאם לגיל, למשקל, למצב הבריאותי ולסגנון החיים. חשוב לזכור כי כל אדם שונה מרעהו, לכן אין תפריט אחד שיכול להתאים לכולם, יש אנשים הזקוקים ליותר פירות וירקות בעוד אחרים סובלים מרמת שומנים וטריגליצרידים גבוהה בדם, לכן התפריט האישי שלהם יכלול פחות פירות.

לשתות רק מים

מעבר לשינוי התזונתי הנדרש והמומלץ כמו הפחתת מלח וסוכר, הימנעות משומן רווי וממאכלים מעובדים, חשוב לשנות גם את הרגלי השתייה. כדאי להימנע ממשקאות ממותקים וממיצים שונים ויש לשתות רק מים, אפשר לשתות קפה פעם או פעמיים ביום וליהנות גם מתה ירוק, עדיף ללא סוכר.

הרשמו לניוזלטר של allabout

הישארו מעודכנים לפני כולם.

מאמרים נוספים:

תזונה נכונה
בריאות

מעבר לתזונה נכונה: איך עושים את זה?

המודעות בקרב הציבור בישראל לחשיבות התזונה הנכונה והבריאה הולכת וגוברת בשנים האחרונות. כדי לעבור לתזונה נכונה ובריאה מומלץ לבצע את המעבר באופן הדרגתי כדי להסתגל

משפחה

מה חשוב לדעת על דיור מוגן בגיל השלישי?

הפתרון המומלץ והמתאים ביותר כיום לבני גיל הזהב הוא לעבור לדיור מוגן. יש בתי הורים רבים ברחבי המדינה לכן הבחירה אינה פשוטה, וכאשר מחפשים דיור

פרסמו אצלינו את המאמרים שלכם

רוצים לפרסם את המאמר שלכם אצלינו באתר? השאירו פרטים בצור קשר, רשמו לנו מה התחום שלכם ונחזור אליכם בהקדם.