טיפים לשמירה על תפריט בריא

תפריט בריא
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

 תפריט בריאהדרך הנכונה והיעילה ביותר לשמירה על הבריאות היא להקפיד על תפריט מאוזן ובריא. התפריט היומי חייב להתאים לגיל, למצב הבריאותי, למין ולאורח החיים, ומעבר לתפריט יש להקפיד גם על פעילות גופנית בצורה קבועה ומסודרת.

כדי לשמור על תפריט בריא פנינו למומחים לתזונה נכונה כדי לקבל טיפים והמלצות שיכולים לסייע גם לכם לשמור על דיאטה מאוזנת ולהימנע מהשמנת יתר וממחלות שונות.

שינוי הדרגתי בהרגלי האכילה

מומלץ להימנע מדיאטות כאסח טרנדיות ופופולריות מאחר והן מזיקות לגוף ולרוב הן יעילות רק לטווח הקצר. הפתרון הנכון והמומלץ על ידי אנשי המקצוע הוא לבנות תפריט מאוזן ובריא בהתאמה אישית, התפריט חייב לכלול את כל אבות המזון ולספק לגוף את כל הרכיבים שצריך לתפקוד תקין של כלל מערכות הגוף.

לכן, כדאי לבצע שינוי הדרגתי בתזונה, אין צורך לוותר על מאכלים שאוהבים, ובעזרת דיאטנית או יועץ תזונה אפשר לתכנן את התפריט היומי והשבועי. כדי לשמור על תפריט בריא כדאי להסיר בהדרגה את המשקאות הממותקים והמיצים המכילים סוכר בכמות גבוהה או ממתיקים מלאכותיים, ויש להקפיד על שתיית מים בלבד.

כמו כן, יש להפחית את השימוש במלח וסוכר, להימנע מלחמים העשויים מקמח לבן וממאפים כמו בורקסים עתירי שומן רווי ומלח. כדאי להרבות בירקות ופירות, להכין יותר דגים ממים עמוקים כמו סלמון, לעבור לבשר רזה ודל שומן וכו’.

הקפידו על זמני הארוחות

אחד הטיפים החשובים ביותר לשמירה על תפריט בריא ומאוזן הוא להקפיד על זמני הארוחות. אם אינכם אוכלים ארוחת בוקר, למרות שהיא בהחלט מומלצת, כדאי לקחת בתיק כריך, פירות טריים, חטיף אנרגיה ושקית עם פירות יבשים. כך לא תגיעו מורעבים לארוחת הצהריים ולא תתנפלו על האוכל.

כאשר מקפידים על ארוחות בשעות קבועות מצמצמים את כמויות המזון, לא מגיעים מורעבים לארוחה, ואפשר לאכול לאט וליהנות מכל ביס. המומחים לתזונה ממליצים כיום על 5 ארוחות קטנות, במקום 3 ארוחות גדולות.

ריבוי פירות וירקות

ירקות ופירות טריים מכילים רכיבים חשובים הנחוצים לתפקוד הגוף ולשמירה על הבריאות. כדאי להכין סלט ירקות העשוי מחמישה סוגים שונים של ירקות לפחות, עדיף ירקות מצבעים שונים. ירקות חייבים להיות חלק מרכזי מהתפריט שלכם, ומומלץ לצרוך לפחות שתי מנות ירק ביום.

כמו כן, חשוב לאכול פירות טריים, הפירות הם ממתקי בריאות של הטבע, הם מכילים מינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים עוד.

להימנע מאוכל מעובד

עדיף לאכול בבית ולא רק במסעדות, ולבטח שלא לבסס את התפריט על אוכל מעובד ותעשייתי כמו פאסט פוד. כדאי לקנות מזון טרי בשווקים ולהכין אוכל בריא בבית, ואת האוכל המעובד כדאי להשאיר בסופרים. יש להפחית ולהימנע ככל האפשר ממזון המכיל שומן רווי ושומן טראנס, וכדאי להפחית את הטיגון ולעבור לצורות בישול בריאות יותר כמו אידוי, אפייה עם מעט שמן וכדומה.

הרשמו לניוזלטר של allabout

הישארו מעודכנים לפני כולם.

מאמרים נוספים:

תזונה נכונה
בריאות

מעבר לתזונה נכונה: איך עושים את זה?

המודעות בקרב הציבור בישראל לחשיבות התזונה הנכונה והבריאה הולכת וגוברת בשנים האחרונות. כדי לעבור לתזונה נכונה ובריאה מומלץ לבצע את המעבר באופן הדרגתי כדי להסתגל

משפחה

מה חשוב לדעת על דיור מוגן בגיל השלישי?

הפתרון המומלץ והמתאים ביותר כיום לבני גיל הזהב הוא לעבור לדיור מוגן. יש בתי הורים רבים ברחבי המדינה לכן הבחירה אינה פשוטה, וכאשר מחפשים דיור

פרסמו אצלינו את המאמרים שלכם

רוצים לפרסם את המאמר שלכם אצלינו באתר? השאירו פרטים בצור קשר, רשמו לנו מה התחום שלכם ונחזור אליכם בהקדם.