מעבר לתזונה נכונה: איך עושים את זה?

תזונה נכונה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
תזונה נכונה
תזונה נכונה

המודעות בקרב הציבור בישראל לחשיבות התזונה הנכונה והבריאה הולכת וגוברת בשנים האחרונות. כדי לעבור לתזונה נכונה ובריאה מומלץ לבצע את המעבר באופן הדרגתי כדי להסתגל לדפוסי אכילה חדשים ועל מנת להפחית מזונות ומאכלים שאינם בריאים בשלבים, ובלי לעשות שינוי דרסטי וחד העלול להקשות עליכם.

המעבר ההדרגתי לתזונה נכונה מאפשר לגוף להסתגל לשינוי בצורה קלה ונעימה יותר, לכן כדאי לוותר על דיאטות כסאח אופנתיות וטרנדיות ומומלץ להתייעץ עם יועצי תזונה ודיאטניות כדי להרכיב תפריט בריא ומותאם אישית לגילכם, למצבכם הבריאותי ולאורח החיים והרגלי האכילה שלכם.

הכלל המנחה – שינוי הדרגתי

רבים מעוניינים לעבור לתזונה נכונה ובריאה יותר אך הם נמנעים מהמעשה בגלל החשש משינוי דרסטי בחיים ויש החוששים כי לא יהיה להם מה לאכול. לכן, מומחי ויועצי התזונה ממליצים להתחיל בצעדים קטנים ובאופן הדרגתי, תוך בניית תפריט מותאם אישית הכולל מאכלים שרגילים לאכול, ולאט לאט מבצעים את השינוי המיוחל עד למעבר מלא לתזונה בריאה ונכונה יותר.

כדאי לדעת כי שינוי תזונתי הדרגתי מאפשר לגוף להסתגל בקלות לתפריט החדש והבריא יותר, ותוך ימים ספורים מרגע המעבר לתזונה הנכונה מרגישים טוב יותר ויש שיפור משמעותי בהרגשה הכללית, וכך זוכים לזריקת מרץ המעודדת אתכם להמשיך ולשנות את התזונה ולספק לגוף אוכל בריא ומזין יותר.

תזונה נכונה אינה מספיקה ויש לשלב גם פעילות גופנית, בהתאם לגיל, למשקל ולמצב הבריאותי. גם את הפעילות הגופנית מומלץ לשלב בהדרגה ובמקביל לשינוי התזונתי.

טיפים למעבר לתזונה נכונה ובריאה יותר

  • תפריט מותאם אישית – לפני מעבר לתזונה נכונה ובריאה יותר חשוב לתאם תור אצל יועץ תזונה או דיאטנית מוסמכת, כך תוכלו לבנות תפריט בריא בהתאמה למאפיינים הייחודיים שלכם, ואפשר לבנות תפריט הדרגתי כדי לבצע שינויים קלים מידי כמה ימים.
  • להתחיל בשינוי קל – מומלץ לבצע שינויים קלים בתפריט ולא לפצוח בדיאטה טרנדית וקיצונית, שינויים קלים מבטיחים מעבר הדרגתי לתזונה הנכונה, וכך מסגלים דפוסי אכילה בריאה ונכונה יותר בלי לסבול ובלי להיות רעבים כל הזמן.
  • גיוון באוכל – אוכל בריא לא צריך להיות משעמם או לא טעים, לכן כדאי לגוון את התפריט, ללמוד מתכונים חדשים ובריאים יותר, לנסות סוגי מזון איכותיים ובריאים יותר, וכדאי גם לחקור את הנושא וללמוד מהמומחים.
  • לשמור על כמה פינוקים – כאמור, אין טעם לבצע שינוי תזונתי חד, המעבר לתזונה נכונה חייב להיות הדרגתי ויש להתמיד בתפריט עד השגת המטרה, לכן בתחילת הדרך אם יש מאכלים שאתם מאוד אוהבים ומתקשים לראות כיצד תחיו בלעדיהם, אל תוותרו עליהם. כך תיהנו מפינוק קולינרי שאתם אוהבים ותוכלו להתעודד כאשר קשה לכם.
  • להפחית משקאות ממותקים – אם אתם רגילים לשתות רק משקאות ממותקים ומיצים, כדאי להפחית בהדרגה את המשקאות שאינם בריאים ולעבור רק לשתיית מים, אפשר לשלב סודה רגילה, תה ירוק וספל קפה פעם או פעמיים ביום.
  • יותר ירקות ופירות – תזונה נכונה כוללת הרבה ירקות ופירות טריים, אם אתם לא רגילים לאכול פירות וירקות הוסיפו אותם בהדרגה לתפריט היומי.
  • תוספי תזונה – חשוב להוסיף לתפריט שלכם גם תוספי תזונה בריאים ואיכותיים, עדיף לפנות לאנשי המקצוע כדי לבחור את התוספים שהגוף שלכם זקוק להם.

הרשמו לניוזלטר של allabout

הישארו מעודכנים לפני כולם.

מאמרים נוספים:

תזונה נכונה
בריאות

מעבר לתזונה נכונה: איך עושים את זה?

המודעות בקרב הציבור בישראל לחשיבות התזונה הנכונה והבריאה הולכת וגוברת בשנים האחרונות. כדי לעבור לתזונה נכונה ובריאה מומלץ לבצע את המעבר באופן הדרגתי כדי להסתגל

משפחה

מה חשוב לדעת על דיור מוגן בגיל השלישי?

הפתרון המומלץ והמתאים ביותר כיום לבני גיל הזהב הוא לעבור לדיור מוגן. יש בתי הורים רבים ברחבי המדינה לכן הבחירה אינה פשוטה, וכאשר מחפשים דיור

פרסמו אצלינו את המאמרים שלכם

רוצים לפרסם את המאמר שלכם אצלינו באתר? השאירו פרטים בצור קשר, רשמו לנו מה התחום שלכם ונחזור אליכם בהקדם.